Skoči na glavno vsebino

 

V petek, 23. 2. 2024, se je v Centru Slovenskih goric v Lenartu odvijal medobčinski otroški parlament. Na tem, že tradicionalnem dogodku, vsako leto sodeluje sedem osnovnih šol: OŠ Benedikt, OŠ Cerkvenjak – Vitomarci, OŠ Jožeta Hudalesa Jurovski dol, OŠ Lenart, OŠ Sv. Ana, OŠ Sv. Trojica in OŠ Voličina.

 Mladi parlamentarci so se drugo leto zapored ukvarjali s temo Duševno zdravje otrok in mladostnikov.

Zbrane mentorje iz sedmih osnovnih šol in njihove varovance je v začetku srečanja pozdravila in nagovorila koordinatorica medobčinskega otroškega parlamenta in nekdanja predsednica Društva prijateljev mladina slovenske gorice, ga. Jasna Lipovž.

Našo šolo so letos zastopali naslednji učenci: Žiga Firbas iz 7.a, Urša Lorenčič iz 7.b in Gabrijela Žmavc iz 9.a.

Letošnje srečanje je potekalo malo drugače kot po navadi. Srečanje je bilo zastavljeno v obliki delavnice, ki temelji na gledališki pedagogiki.

Tako so mladi parlamentarci sami kreirali različne življenjske situacije, v katerih je bila glavna pozornost usmerjena v duševno zdravje glavnih likov. Ob tem so vključevali in povezovali znanja, ki so jih o aktualni temi pridobivali v zadnjih dveh letih na srečanjih šolskih otroških parlamentov, lastne izkušnje in izkušnje drugih.

Skupina mladih delegatov se je zelo povezala preko raznih socialnih iger, ki sta jih pripravili moderatorki letošnjega medobčinskega otroškega parlamenta in mentorici šolskega otroškega parlamenta v OŠ Jožeta Hudalesa Jurovski dol.

Sledila je že zgoraj omenjena delavnica. Mladi so za izhodišče dobili navodilo, da ustvarijo dečka. Na plakat so narisali njegov obris, mu izbrali ime ter ga opisali z različnimi osebnostnimi lastnostmi. Deček je doživel psihično nasilje s strani vrstnikov. Njegova edina prijateljica je bila sošolka. Nekega dne so jo pod pretvezo, da je vse skupaj le »igra«, sošolci zvabili k nadlegovanju prijatelja. Kasneje se je zavedela, kaj je storila. S svojimi občutki glede storjenega se ni znašla.

Sodelujoči učenci, so preko metode gledališke pedagogike odigrali in prikazali različne možne scenarije poteka nadaljnjih dogodkov, posledice nasilja in trenutnega počutja glavnih akterjev v zgodbi. Preko igre vlog so iskali možne načine reševanja nastalih problemov in na koga se takrat lahko obrnemo. Opisano situacijo in s tem povezane težave so prikazali v različnih časovnih obdobjih:

  • aktualno dogajanje v šoli, nasilje – počutje žrtve in prijateljice;
  • obžalovanje prijateljice ter iskanje pomoči pri starših;
  • ukrepanje strokovnih delavcev v šoli;
  • posledica nasilja – prešolanje žrtve;
  • posledice v odraščanju žrtvine prijateljice zaradi storjenega nasilja;
  • posledice storjenega nasilja v odrasli dobi življenja tako žrtve kot njene prijateljice.

Srečanje se je zaključilo z volitvami treh delegatov za udeležbo na regijskem otroškem parlamentu v Mariboru. Dva delegata, ki sta zbrala največ glasov, pa se bosta udeležila 34. nacionalnega otroškega parlamenta v Ljubljani. Med izvoljenimi udeleženci nadaljnjih srečanj v okviru otroškega parlamenta so: Lana Koler Gornik iz OŠ Benedikt,  Ema Senekovič in Pia Črnčec iz OŠ Jožeta Hudalesa Jurovski Dol.

Dogodek se je zaključil z govorom koordinatorice dejavnosti v Domu ustvarjalnosti mladih, ge. Kornelije Kaurin.

 

Zapisala:

Ela Žibrat

Mentorica ŠOP OŠ Cerkvenjak – Vitomarci

(Skupno 39 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost